Thursday, February 25, 2010

Kalau lu di bagi pilihan,lu nak pergi mana?

Pernah tak lu orang terpikir untuk lari dari kehidupan ni.Kalau bab ni,gua selalu jugak pikir.Tapi last-last,"lantaklah,janji gua rasa happy hidup kat bumi ni dah la...".Ni memang selalu berlaku.Pikir punya pikir,sampai naik malas nak pikir.Jawapan yang last mesti,"lantaklah...,who give a shit...,pergi mamposlah janji gua bahagia...".

Kadang-kadang gua ada rasa gak nak pergi satu tempat yang baru.Baru maksud gua,gua tak kenal sorang pun dan diorang pun tak kenal gua.Lepas 4-5 tahun,pindah lagi tempat baru.Dan begitulah seterusnya sampai gua rasa bosan asyik pindah randah.Lu rasa idea tu boleh masuk akal tak?


Kadang-kadang gua boleh pikir sampai sini.Lepas tu lepas dengar brader-brader angkasawan yang mendarat kat planet yang gua duduk ni.Lepak sambil pekena roti canai kuah dal sambal dengan teh tarik.Fuh..Layan habis.


Agak-agak brader angkasawan yang datang planet gua tu layan kepala,gua ingat nak pinjam baju belon dia tu kejap.Boleh gua main terbang-terbang tengok Bumi dari tepi planet gua,boleh layan tengok matahari yang takkan terbit dan terbenam.Kalau la boleh kan....

No comments: