Saturday, February 6, 2010

Hari esok

"Semoga hari esok memberi sinar harapan baru dalam hidup aku..."

Ada bakat tak gua jadi penulis novel?Takpe.

Beberapa hari lepas,

"Lu sekarang buat apa?"tanya salah seorang dari kenalan lama gua.

"Gua takde buat apa-apa pun.Rilek-rilek je kat rumah."balas gua.

"Lu tak keje?"tanya beliau dengan nada yang agak sangsi.

"Gua dah keje...tapi gua dah berhenti kerja tu..."jawab gua dengan tenang.

"Lu keje apa?"tanya beliau.

"Kan gua dah cakap,gua tak keje...lagi mau tanye gua keje ape..."jawab gua dengan nada sedikit emo.

"Tu gua tau la..Dulu lu keje ape?"Tanya beliau lagi.

"Dulu gua keje.......bla...bla...bla...

Selang beberapa minit,

"Habis tu,takkan takde kerja lain?"tanya beliau untuk ke-sekian kalinya.

"Sekarang ni siang, gua jadi penganalisis bola sepak..."jawab gua dengan satu nafas.

"Lu ni memang gila...hahaha...seronok dengar yang lu hidup lagi."beritahu beliau sambil menyambung ketawanya.

"Gua belum nak mati lagi la,fucker...hahhaha.."jawab gua.

p/s: Esok kalau menang betting,ada jugak duit nak pergi merayap hujung minggu ni.Kalah dah banyak dah ni.Menangnya tak jugak.

No comments: