Monday, May 30, 2011

Memancing Part 1

Semenjak,dua-menjak,tiga-menjak ni gua agak rajin turun ke laut.Kalau dah turun laut buat apa lagi kalau tak memancing.Gua memang jarang memancing waktu siang.Selalunya gua memancing waktu malam.Kalau malam ikan yang boleh dapat macam sembilang,usat,anak ikan unga tanda dan lain-lain.Tapi yang selalu naik ikan-ikan ni lah.Jarang ada ikan lain.Tapi tu semua bergantung pada rezeki.

Semalam,gua memancing pada sebelah siang.Lebih kurang pukul 2 petang gua bersama 2 orang lagi memulakan misi memancing.Salah seorang dapat naikkan ikan sebaru lebih kurang sekilo.Nak dipendekkan cerita,gua try search kat google nama ikan ni.Jadi gua klik kat satu blog.Klik sini untuk tengok blog yang gua tengok tu.

Ni gambar dia...





Misi gua sekarang adalah untuk menangkap ikan daun baru sebesar mungkin.


Mungkin gua boleh dapat sebesar brader dalam gambar ni.Ikan dalam gambar ni berat dia 2.2kg mengikut apa yang dia bagitau.

p/s: siapa berani nak ikut misi gua kali ni??

No comments: