Wednesday, May 18, 2011

Kedai Chai Ah Lim

Ada satu hari tu,gua pergi kedai cermin mata. Gua saja tengok-tengok dan usha-usha cermin mata baru.Tengok, mana tau ada pattern baru.Gua ni bukan jenis up-to-date sangat sebab gua bukan trend-satters.Gua sememangnya rock dan akan rock sampai bila-bila.

Lepas gua tengok-tengok,gua tanya dengan Aunty kedai yang ada kat kaunter,"gua punya mata kalau naik motor mesti kering,apa yang bagus".Untuk pengetahuan, gua baru cuba berjinak-jinak dalam dunia pemakaian contact-lens.Tu pasal bila naik motor,mata selalu kering. Dia terus bagi satu brand eye-drop yang gua tak ingat brand apa tapi agak rare bagi gua.Gua belek-belek kotak eye-drop yang Aunty kedai tu bagi kat gua.

Gua bayar dan terus beransur dari kedai cermin mata Chai Ah Lim.Dalam hati gua,"Cina memang pandai berniaga,bila gua tanya barang apa,dia terus jawab dengan konfiden dan terus keluarkan barang yang gua tanya."

[koma],

Gua pergi satu kedai menyediakan fotostat.Gua nak fotostat beberapa helaian kertas yang gua rasa tak sampai 20 helai pun.Masa yang diambil adalah lebih kurang 40 minit untuk gua angkat kaki dari kedai tu.Kedai tu di uruskan oleh anak Melayu sendiri dan asal owner kedai tu pun dari tempat gua.Bila gua naik motor dan tengok pada papan signboard,"Banyak lagi yang perlu diperbaiki..."kata hati kecil gua.

[Titik].

Dayak sipemburu Setan Hitam: Lu pandai menilai orang,lu sendiri tak ada apa-apa untuk dibanggakan.Hahahahahaha.

p/s: siapakah Dayak sipemburu Setan Hitam? Nantikan pada entri akan datang.

No comments: