Saturday, January 23, 2010

Al-Fatihah

Gua tulis entri ni sebab gua anak jati johor...macam poyo tak bunyi ayat tu?


Al-Fatihah sekali kepada Sultan Johor kerana kemangkatan beliau.

Story begin...

Semalam dalam Berita TV3,Pak Cik Ghani Othman ada sound,semua kena pakai lilitan putih kat songkok.


Kalau tak sonkok pun ada lilit putih pun takpe,pakai baju hitam lepas tu letak lilitan putih kat lengan pun boleh gak.Jadi petang tadi tugas gua adalah memerhati gelagat rakyat Johor.Ada yang ikut kata,tapi ada jugak yang kental tak ingat.

Gua??

Gua tetap maintain.Baju hitam gua pakai tapi takde lilit putih kat lengan.Nanti orang ingat gua nak buat reformasi plak.Jadi gua dress-up rilek-rilek.Kedai banyak yang tutup tapi ada jugak yang degil.Petang gua tengok ada Ketua Pemuda UMNO datang gegar kedai suroh kasi tutup.Dah petang,dude.Alang-alang dah petang,tunggu malam nanti pandai la diorang tutup.Bukan Sultan bagi makan pun kat rakyat dia.Lain lah kalau macam Sultan Brunei.

Yang pergi biarkan pergi,yang hidup kena teruskan kehidupan beb...

Apa-apa pun,mudah-mudahan rohnya di cucuri rahmat.

No comments: