Monday, December 7, 2009

Sambungan Kisah Dewi Cinta

Dewi Cinta dengan selamba cakap,"Cari la sendiri,buat apa lu nak bagitau kat gua plak".Hati Kecil gua bersahut girang dengan mengatakan "Hooraayyyy".Perjalanan kisah adventure gua masih diteruskan.Mungkin gua akan bertemu yang lagi baik dari Dewi Cinta,mungkin.

"Gua takut lu terasa."balas gua.

"Nak terasa apa?"Tanya Dewi Cinta.

"Manalah tau..."gua saja buat ayat tergantung.

"Please."balas Dewi Cinta dengan muka kerek.

"Tapi lu kena ingat,gua akan sayang lu sampai bila-bila walaupun gua dah ada yang baru."kata gua macam Mat Jiwang yang pakai baju Hawaii sambil ucap kata-kata cinta kepada kekasih hati-nya.

"Siapa lah yang rugi sangat dapat lu ek??"kata Dewi Cinta yang mempunyai tahap gurauan yanh agak tinggi.

"Lu nak gua baca waiting list ni ke?"sambil menunjukkan list-list nama yang ada kat tangan gua.

"Sebut nama-nama tu..."minta Dewi Cinta.

"Semua??"jawab gua

"A'ah"dengan pantas Dewi Cinta kembali menyerang.

"Niss,Maggy,Shelby,Danisha,Eleanor...."baru sebut empat nama Dewi Cinta dah suruh stop.

"Good luck" kata Dewi Cinta sambil berlalu meninggalkan gua keseorangan.

"Cilakak.Lu tinggalkan gua ea..Takpe,lain kali lu tahulah."bisik Hati Kecil gua.

No comments: