Tuesday, December 15, 2009

Headbangers mesti tengok cerita ni....

Malam tadi gua lepak kat rumah sambil layan satu cerita.Apa ceritanya...GLOBAL METAL!!!


Gua bagi lu orang sinopsis sikit pasal cerita ni.Brader yang kat dalam gambar ni merantau ke beberapa negara untuk mengkaji bagaimana muzik Metal masuk ke negara tu.Pengembaraan mamat ni di mulakan di Brazil,tempat kelahiran band Sepultura. Kemudian ke Jepun,India,China,Indonesia dan Israel.

Antara band yang di interview,Sepultura,Metallica,Iron Maiden,Siksa Kubur dan beberapa lagi band.Scene Metal memang semakin berkembang.DI SELURUH DUNIA.Untuk budak-budak yang kononnya melabelkan diri diorang Underground,lu memang tak true kalau lu tak tengok cerita ni.

Jadi...lu layan la video-video kat bawah ni.









Amacam?Gua dah rasa nak headbanging sampai tercabut kepala ni...

p/s : kepada oraganizer-organizer kat Malaysia,bila lu nak buat gig Metal ala-ala macam Rock The World.Walaupun gua bukan Metallers,tapi kalau ada gig Metal yang besar,gua rasa gua konpem pergi.

2 comments:

farysaSINSabell said...

Thanx bro...Tp sy dah tengok dah, yg ni dah lama bro...Sy peminat Sam Dun, semua documentary yg Sam Dun buat semua sy follow...Bro, tengok Metal Headbangers journey, ni antara documentary 1st Sam Dun...

Ian Mchaikal said...

Sori beb...
Gua pun baru tengok...
Hahahaha...