Saturday, December 18, 2010

Gua dan blog

Sejak 2 bulan kebelakangan ni,gua rasa gua dah jarang update blog gua nih.Kenapa?Mari kita rungkai satu persatu persoalan yang terdapat di segenap benak kepala hotak gua dan lu orang semua.

Pertama,

Kenapa gua dah jarang update blog?Mungkinkah gua sibuk,sesibuk Khairi Jamaluddin atau lebih dikenali sebagai KJ?Gua rasa gua tak sesibuk brader KJ.Cuma bila gua buat-buat sibuk,gua rasa KJ pun kalah.Silap gua cuma takde Personal Assistant je.Kalau gua ada PA,konfirm gua suruh PA gua update blog gua.Jadi gua dah tak payah nak ambil port sangat dengan dunia mem-blog ni.Ye la,kalau gua dah ada PA konfirm kerja gua bukan hantar pizza.

Kedua,

Kenapa gua malas nak update blog?Mungkinkah gua dilamun cinta??Jawapannya....Tidak!!Sama sekali,TIDAK.Ada beberapa faktor yang gua rasa penyebab gua tak selalu update blog.Faktor pertama,asrama tempat tinggal gua tidak di-provide-kan dengan internet jalur lebar.Bila internet dah takde macam mana nak update blog.Kedua,henset masih tak canggih.Henset gua pattern lama,jadi memang tak boleh nak main internet dalam henset.Maklumlah,gua bukannya KJ,boleh buat loan suka-suka hati dengan bank.Ketiga,takde pusat cyber yang berdekatan dengan asrama tempat tinggal gua.

Last but not least,

Kenapa gua tak update blog gua secara kerap??Kerja gua juga membataskan gua untuk terlibat dengan lebih serius dalam dunia blog.Kadang-kadang pun gua kekurangan idea untuk update blog.Bila gua dah rasa kurang idea,memang tak datang lah idea-idea yang bernas lagi baik untuk dimasukkan kedalam blog gua.Jadi untuk apa gua update blog kalau tak tahu nak tulis ape.For what??

No comments: