Saturday, December 18, 2010

Cicak Tokek

Lu orang kenal tak gambar ni??



Ni lah dia cicak tokek atau cicak yang tergolong dalam keluarga cicak gergasi.Kalau nama pun dah gergasi,lu orang agak-agak berapa besar cicak ni boleh membesar.Tak pun kalau lu orang tak boleh bayangkan,lu try google je.Konfirm ada gambar cicak tokek ni.Lu nilai sendiri la mana satu ambar betul dan tipu.

Gua rasa nak persoal kan kat sini adalah nilai cicak tokek ni.Logik ke cicak ni kalau 1 kilo boleh sampai RM 1,000,000??Logik ke?Kalau nak dikira rare tu mungkin la.Tapi kalau gua ada RM1,000,000,gua tak beli binatang ni,dah la kecik.Kalau terpijak kat rumah,mati pulak.Kan dah rugi.Baik gua beli harimau bintang.Lagi rare.
Nak kata cicak tokek ni boleh ubatkan penyakit,baik lu beli tanah yang baik untuk pertanian.Lepas lu beli tanah,lu tanam semua herba-herba yang boleh sembuhkan penyakit.

Gua pun tak tahu betul atau tak cicak tokek ni betul-betul mahal atau sekadar satu spekulasi untuk menaikkan martabat cicak tokek.Maklumlah,zaman Nabi Muhammad S.A.W dahlah cicak kene fuck.Memang lah,dah cicak ni jenis binatang yang jahat.Tu pasallah kene fuck.Lu pikir la sendiri sebelum membuat keputusan sama ada wujud kebenaran mengenai harga cicak tokek tu sendiri.Bagi gua,harga cicak tokek terlalu BULLSHIT!

No comments: