Tuesday, October 26, 2010

Dillemma....

Gua sekarang berada di persimpangan.Tak tahu samaada nak pilih kiri atau kanan.Atau jalan terus kehadapan,dilaluan yang kurang di lalu orang.Sebab rumput kelihatan agak tinggi,paras pinggang gua.Kalau nak di redah jalan tu,takde hal.Kalau tak pikir panjang,konfirm redah.Nak tahu sesuatu yang mungkin orang lain tak pernah terpikir.

Tapi kenapa gua tak pilih kiri atau kanan.Kenapa gua kena pilih terus kehadapan??Bukan sebab kita kena "terus pandang kehadapan".Kalau jalan terus kedepan tanpa toleh bawah,lepas tu kebetulan pulak boleh terjatuh dalam gaung.Kan dah susah. Sekali-sekala kena pandang bawah,kiri,kanan, atas dan bawah.

Gua sebenarnya berbelah bahagi dengan kerja gua ni.Gua ada jugak terpikir nak convert kerja gua kepada kerja freelance. Bukan pasal produk yang gua jual sekarang ni tak boleh jual. Produk masih boleh dijual.Kira ok la tu.Tapi yang gua menyirap dengan kerja gua ni bab processing.

Processing ni pun satu,menyusahkan gua betul.Loan nak approve boleh sampai sebulan.Macam mana nak jual produk kalau service tak bagus.Nak handle customer kalau sampai sebulan loan tak approve lagi,nak cakap apa dengan customer. Gua yang baru nak buat nama dalam arena ni,macam mana nak cari makan??

Kalau kerja jalan cantik,senang hati nak buat kerja.Pagi-pagi semangat dah datang nak buat sales,customer call tanya loan macam mana.Sekali dua kalau nak "kencing" customer konfirm lepas.Tapi kalau dah sampai 4-5 kali dia call loan dia masih tak approve,memang teruk la kau kena dengan customer.

Jadi,mana yang gua harus pilih;

1) Teruskan kerja sekarang yang gua buat.

2) Bulan depan start buat kerja-kerja secara freelance.

p/s: pening nak pilih mana satu...

No comments: