Monday, November 9, 2009

Masalah ni!!!


Pertama kali gua tulis blog menggunakan bahasa lu-gua-lu-gua.Titik.

"I can't remember shit"

Gua dah lama ada masalah ni.Masalah apa??Masalah mudah lupa.Gua bukan melayu mudah lupa.Cuma gua nak cakap yang sekarang ni gua senang nak lupa benda-benda yang dah lepas atau mungkin benda yang dah lama berlaku.Cuma untuk ingat balik benda-benda tu semua,gua kena rilek,ingat balik benda yang gua dah lupa.

Masa gua kerja kat kedai makan tak lama dulu,ada sorang awek ni tengok-tengok gua macam nak mengorat gua.Tapi gua buat-buat rilek.Dalam hati gua,mungkin awek ni tengok orang lain kot.Sampai masa gua nak hantar makanan kat meja awek ni,dia start tegur gua.

"Lu ni mat top kan?"tanya awek tu.

"A'ah..."gua jawab selamba.

"Ingat gua tak?"awek ni macam ragu-ragu dengan gua.

"Ishhh...jap-jap...gua kasi ingat jap."gua bagitau kat dia.

"Owh...lu yang selalu dengan Fatihah kan..."sambung gua.

Perbualan kat atas ni menunjukkan yang memory gua memang dah tak berapa nak elok.Jadi bagi kawan-kawan gua,gua nak cakap satu benda je,lu orang bukan berada kat dalam otak gua.Jadi gua tak payah susah-susah nak ingat kat lu orang.Sebab lu orang sentiasa ada kat hati gua.Cewah.Tapi itu lah reality dude.Sebab memory card dalam otak gua memang dah penuh-sendat-padat dengan macam-macam benda lain.Tapi gua tak tau yang gua ni sebenarnya ada masalah short-term memory lost atau long-term memory lost.Jadi doakan gua sihat-sihat selalu.

p/s : Aku cakap kat Dewi Cinta yang aku ni senang lupa.Tapi dia jawab balik senang je,"Janji tak lupa aku dah la."Aku cakap lagi,"macam mana kalau aku lupa kat kau?".Dengan selamba badak Dewi Cinta jawab,"Berani ar lupa kat aku,aku amek clorox,cuci habis otak kau,baru kau tau."Aku diam seribu bahasa.

No comments: