Friday, November 13, 2009

Let it happen...

Aku akan tinggalkan semuanya.Tinggalkan dibelakang dan terus mara kehadapan.Tapi aku perlukan seseorang yang boleh buat aku tersenyum untuk menempuhi hari-hari yang men-datang dan penuh dengan liku-liku hidup.Liku-liku hiduplah yang akan mewarnai kehidupan aku.

"Gembira,sedih,suka,duka,tu semua biasa..mana ada orang yang hidup dia gembira je.Mesti ada sedih jugak."kata Dewi Cinta yang muncul entah dari mana.

"Memang la..Tapi kau apa tau..kau bukan aku..dan aku bukan kau..jadi,mungkin kau tak paham diri aku."aku bagitau kat Dewi Cinta.

"Macam mana aku nak paham kau kalau kau sendiri tak nak kongsi kisah hidup kau dengan orang lain."Dewi Cinta balas balik kata-kata aku.

"Nak kongsi kisah hidup aku dengan siapa?Bagitau aku?"tanya aku dengan sedikit nada marah,tapi tak marah pun sebenarnya.

"Dengan aku,mungkin."Kata Dewi Cinta ringkas.

"Kenapa nak kongsi kisah hidup aku dengan kau..Kau bukan sesiapa pun dalam hidup aku."ayat yang keluar dari mulut aku.

"Mungkin aku boleh jadi sebahagian dari hidup kau...mungkin..."balas Dewi Cinta.

"Haha...mungkin.Mungkin aku akan kongsi kisah hidup aku dengan kau,dan mungkin juga tidak."aku balas balik.

"Terpulang pada kau.Tapi macam mana pun aku tetap sedia untuk mendengar kisah hidup kau."kata Dewi Cinta yang bunyinya seakan-akan merajuk lalu Dewi Cinta berlalu pergi meninggalkan aku lagi.

p/s : Gua rasa gua dah boleh bikin ayat macam mana Ahadiat Akasha bikin ayat.Tapi gua rasa,ayat gua lagi power dari ayat dia.Perasan??Memang gua perasan.Sebab gua manusia yang ada perasaan.

No comments: