Wednesday, June 10, 2009

Semalam bersama...

Jam di tangan baru menunjukkan pukul 9.00 malam...tangan aku ni dah naik gatal nak call kutu-kutu stoner tegar untuk lepak bersama-sama...

"Rilek dulu..."gesa hati yang kononnya kental nak mampos.

Tanpa aku sedar tangan ni terus mendail nombor salah seorang daripada kutu-kutu stoner tegar...

"Mana, apa projek?"kata aku sebagai pembuka bicara.

"Ada ni..kat tepi pantai..."jawabnya.

"Tepi pantai celah mana?"tanya aku yang masih sangsi ini.

"Takpelah...nanti aku datang rumah kau."ringkasnya.

Tak lama lepas tu seorang daripada kutu-kutu stoner tegar ni pun datang rumah membawa aku ke tempat persembunyian mereka...

Tempat persembunyian kali ini adalah di hutan bakau yang telah di tebang...tapi dah jadi kawasan lapang walaupun tak lah seluas padang bola sepak...

Dari tempat kami berkumpul,boleh terdengar alunan muzik dari sebuah kapal yang berada di lautan..ya...suasana memang amat mendamaikan...

"Diorang mabuk tu aku rasa.."kata salah seorang datipada kutu-kutu stoner tegar di situ...

"Yang penting hati diorang senang,oklah tu..."kataku dengan suara yang sayup-sayup.

No comments: