Sunday, June 14, 2009

Pak Cik dan hospital..

Hujung minggu yang baru lepas ni,aku pergi ke hospital untuk menjenguk kakak aku yang sulong bersalin...tapi kat sini bukan aku nak ceriat pasal baby dia...aku nak ceritakan pasal seorang pak cik yang aku jumpa masa kami sama-sama menghisap rokok dalam kawasan hospital...tak bohong,dude...betul!!!



Ketika aku sedang menghembuskan asap rokok sambil berbual dengan aku punya abang ipar, datang seorang pak cik datang dan terus menyapa...

"Boleh ke isap rokok kat sini?" tanya pak cik tu.

"Boleh je pak cik, puting rokok pun banyak kat sini.."jawab abang ipar aku untuk meyakinkan pak cik tu.

Bla...bla..bla...(Perbualan yang aku rasa tak berapa nak penting sangat)

"Dulu pak cik penah berhenti isap rokok...dekat seminggu jagak la.."pak cik itu berkata.

"Tapi lepas seminggu tu pak cik terus kena masuk hospital..macam-macam penyakit pulak yang datang.."sambung pak cik.

"Doktor buat check ape semua...pastu doktor tu tanya pakcik...pak cik ni isap rokok tak?..pak cik jawab ye...lepas tu doktor cakap,balik ni baik pak cik isap rokok semula..."terang pak cik tu panjang lebar.

Sumpah,dude...cerita ni bukannya aku reka...Pakcik tu umur dia 55 tahun...dia cakap dia isap rokok dari umur 11 tahun..tapi nama dia aku tak tanya pulak...BETUL!!Moral dari cerita ni...Lu pikir la sendiri!!!

2 comments:

Beyta said...

kalau penghisap rokok tegar nak berenti isap rokok, kena slow2.. tak bleh terus berenti.. aku ade terbace kat forum dulu.. pengeluar rokok dah letak kan bahan yang mane akan membuat kan kita mendapt penyakit kronik seandainya kita berenti hisap rokok.. biase lah marketing yahudi merosakkan manusia... kau google lah artikel tentang ni... aku mane ingat... haha

Ian Mchaikal said...

Beyta..

Tapi itulah hakikat kan...
dah tak boleh elak...
nak buat cam ne...