Monday, October 27, 2008

Nasib scene sekarang

Bangga jugak la bila tengok flyers ni....buat pertama kali setelah beberapa tahun gig ni berlangsung kat tempat aku sendiri...rase bangga tak dapat nak di gambarkan...tapi bila tengok entrance feenye pulak...mak oi!!!mahal gile...aku tryla tengok band yang main mane tau aku terlepas pandang,kalau-kalau ade band luar yang buat tour ke...tapi macam takde...aku terfikir....mungkinkah ini yang dikatakan kapitalist atau pun organizer cume opportunist...sebab jarang gig buat kat pasir gudang...biasenya kat jb ada la...aku melakukan sedikit perbincangan bersama rakan-rakan..dan mereka mempersetujui bahawa mungkin organizer nak untung lebih..dan seorang rakan sempat berkata "tengoklah berape ramai je yang pegi tu...".terlalu banyak untuk difikir...atau mungkin status band-band yang perform agak "OTAI" membuatkan tiket dijual agak mahal..argh...terfikir pulak,macam mane nak "support our locaal scene"...

p/s: 1) aku x pegi pun gig ni disebabkan tiket terlalu mahal...

         2) sambil mendengar lagu She's gone - Steelheart(lagu jiwang karat gila...hahaha...name nye hati besi tapi nyanyi lagu tangkap leleh...)

No comments: