Saturday, October 18, 2008

F#@K THE SYSTEM!!!

Masa: Sekitar jam 11.30 malam
Tempat: Di kedai mamak,segamat

Perbualan dah bermula agak lama..tapi aku pendekkan ceritanya...maka,bermula lah sebuah kisah suka,duka dan lara....

Orang 1: Kita dah terikat dengan sistem...macam mane pun kite dah tak bleh lari....

Orang 2: Tapi aku pernah dengar orang cakap dengan aku satu benda...sistem itulah yng membuatkn manusia itu korup....Jika nak betulkan semula, betulkanlah sistem tu dulu...kemudian,barulah orang-orangnya...

Orang 1: Aku setuju dengan kau..Fuck the system...


Orang 2: Tapi aku dah tak percaya dengan semua sistem yang ada sekarang ni...sistem mambutkan manusia jadi malas....Argh...fuck the system...

Orang 1: Bagi aku, satu cara untuk kita keluar dari sistem ini adalah dengan lebih mencari ilmu untuk akhirat...

Orang 2: Tapi kita tetap tak boleh keluar dari sistem ni....

Orang 1: Maksud aku cara yang aku rasa sesuai unuk tidak ada kena mengena dengan sistem ni dengan tak amek port sangat dengan duniawi..tapi aku tak bermaksud tak kerja,jadi orang miskin..cuma kita jangan mengambil berat sangat tentang hal-hal dunia....

Orang 2: Macam kau cakap dengan aku dulu...pasal hukum hudud...hukum hudud je yang aku rasa sesuai untuk memulihkan kekorupan sistem kat negara kita ni...

Orang 1: Tapi mungkin ada yang tak setuju dengan hukum hudud ni...sebab ia melibatkan agama...nanti diorang takut ada yang akan salah gunakan agama...

Orang 2: Belum cuba belum tahu..sebb kalau dah guna agama,siapa yang berani mempersendakan agama...kalau nak kena panah petir...try la...hehehe....

Perbualan masih diteruskan cuma ini topik yang aku rasa sesuai untuk dikongsikan bersama...FUCK THE SYSTEM!!!

No comments: