Sunday, May 20, 2012

Gua...

Tiba-tiba satu perasaan aneh ni menerjah dalam jiwa gua. Gua tahu perasaan ni datang dari mana tapi yang menjadi persoalan bagi gua adalah kenapa perasaan ni tiba-tiba datang. Padahal gua selalu juga berada di sisinya. Tapi hari ni gua rasa sesuatu yang lain dari kebiasaannya.

Gua pun tak tahu kenapa, tapi masa malam tadi lepas gua suap dia makan gua dapat tengok satu wajah yang tersenyum walaupun dalam keadaan menanggung kesakitan yang gua sendiri tak pernah rasai tahap kesakitan tu.

[koma],

Gua rasa dah agak lama gua tak nampak bapak gua senyum lepas masuk hospital. Tiba-tiba hari ni gua rasa terharu bila terkenang kembali saat bapak gua senyum tatkala gua menyuap bubur kepadanya. Itu sangat berharga bagi gua.

Tiada apa yang perlu gua risaukan kerana bapak gua adalah seorang yang tabah. Walaupun gua ni antara yang degil dalam adik beradik,tapi "he's the right man for the job to make me a real human..."

[titik].

p/s: doakan semoga bapak gua segera pulih dari penyakitnya dan dapat menjalani kehidupan yang normal sepertimana manusia yang lain.

No comments: