Saturday, September 17, 2011

Si dia buat gua menangis...

"Hidup ni kadang-kadang macam suatu magis..."kata Usop.

"Kenapa lu cakap macam tu sedangkan hidup ni kita sendiri yang tentukan. Mana ada silap mata dalam hidup..."sambut Amat.

"Mana taknya,kadang-kadang orang kat sekeliling kita boleh buat kita senyum dan juga boleh buat kita menangis dalam sekelip mata."terang Usop.

"Kadang-kadang ada rasa macam kita ni hanya pelakon dan director kepada filem lakonan kita adalah yang Maha Esa.Kita boleh menentukan ke mana destinasi yang nak dituju tapi kita belum tahu sama ada kita sampai ke destinasi tersebut atau tak..."bebel Usop panjang lebar.

"Lu ni gua tengok dah macam ahli falsafah pulak..."sindir Amat.

"Gua bukan ahli falsafah.Cuma gua nak share dengan lu apa yang gua tahu..."kata Usop.

"Dalam hidup ni, gua tak pernah cuba membenci orang sekeliling gua tapi kadang kala diorang yang buat gua terpaksa membenci diorang..."kata Amat.

"Sebab dulu mak gua pernah pesan dengan gua, berkawan biar seribu...."tambah Amat.

"Gua tak pernah memilih untuk berkawan. Gua berkawan dengan semua orang sebab gua suka berkawan..."tambah Amat lagi.

"Dalam ramai-ramai kawan lu,yang mana paling jahat??"tanya Usop.

"Bagi gua dalam dunia ni takde orang jahat.Cuma tabiat buruk diorang je yang membuatkan diorang ni nampak jahat..."jawab Amat.

bersambung....

Dayak sipemburu Setan Hitam: Gua pesan lagi sekali dengan lu, keep away from her!!!

No comments: