Monday, April 11, 2011

Penceramah Bebas

Sepanjang gua belajar dari tadika, naik sekolah rendah, naik sekolah menengah sambung lagi pengajian gua di Unit integrasi Tahanan Mental, belum pernah dalam sejarah hidup gua dapat pensyarah Mat Saleh.Bukan pensyarah nama Mat Saleh,tapi betul-betul punya dari seberang laut menyeberangi tembok besar cina,gua rasa pun jauh lagi tu.

Pensyarah ni dari UK,nama dia kalau gua tak silap,Dave Griffith.Awal-awal masuk kelas kitorang dah di inform.Memang tiap-tiap kali kalau kursus,2 minggu brader ni akan stay kat Malaysia.Sebab dia akan ajar kitorang,dan dia jugalah pembuat soalan untuk gua dan budak-budak yang lain.

Flashback(Pagi sebelum masuk kelas),

Gua tertanya-tanya macam mana muka pensyarah gua??


Gua dah doa banyak kali,jangan sampai muka pensyarah gua maam ni dah.Kes berat ni.Kang ada kerja nak gelak sepanjang kelas.Boleh mati dibuatnya.Mamat kat atas ni pun pensyarah jugak.

NAsib baik bila dah masuk kelas,tak sampai 10 minit pensyarah ni datang.Muka ok.Takde la sampai nak gelak.Pensyarah gua ni umur lingkungan 60 an.Gua rasalah.Macam biasa brader ni perkenalkan diri.Tak cerita banyak pasal diri beliau,terus kepada motif pembelajaran.

Subjek yang diajar kepada gua dan penyamun-penyamun yang lain,PAINTING AND CORROSION.Corrosion atau dalam bahasa Melayunya adalah cat dan pengaratan.What on earth did I need to study on this thing.Penerangan untuk persoalan ini adalah rumit dan untuk dijawab akan memakan masa 1 hari suntuk.Search kat google untuk detail.

Sempena gua dapat pensyarah dari UK,mari kita belajar English using British accent.



Gua bagi yang ringan sikit.



Titik.

p/s:just take it as a entertainmet and don't go too far.

No comments: