Sunday, March 13, 2011

Pertukaran Fasa Hidup

2 minggu lepas,

Ada satu amoi ni call gua...

"U di terima untuk bekerja di #$&$ Credit(M) sebagai Collection Officer...U mau ka tak mau..."

"Mau la..."jawab ua sepantas kilat.

"Okay...U mau report duty hari ape?"tanya amoi tu.

"28 hari bulan....hari Isnin.."jawab gua.


Hari Khamis lepsa,

Ada sorang brader ni plak call gua...

"Saya dari P*$#@tri...Kami nak offer awak sambung belajar untuk kos P@*$#&*@# sebab tadi ada kawan bapak awak datang jumpa saya.Rekemenkan pasal awak..."terang brader tu.

"Alamak...macam mana ni ea..."gua agak ragu-ragu.

"Macam ni la bang...Petang nanti saya call abg balik..."sambung gua.

"Tak boleh...petang ni saya takde..."balas brader tu.

"Ok la bang...saya terima..."gua cakap kat brader yang bagi offer.

"Ok...bagi no ic dengan alamat..."kata brader tu ringkas.

"Bla...bla...bla..."gua terangkan no ic gua dengan alamat rumah sekali.

"Ok nanti 15 haribulan datang bawak yuran pengajian rm200,ic photostat, dengan salinan transkrip."terangnya lagi.

"Orait."jawab ua ringkas.

p/s:gua pun ada tanya 2-3 orang pasal benda ni.Tapi majoriti syor-kan gua belajar.Ada mak cik sorang ni kata,"Selagi boleh belajar,belajar je lah.Ilmu lagi penting...".Bila gua pikir-pikir balik,betul jugak kata mak cik ni.

No comments: