Friday, March 18, 2011

Pertukaran Fasa Hidup 2

Macam gua cerita pada entri yang lepas,gua pun pergi lah register untuk menambahkan lagi ilmu gua yang tak pernah cukup.Gua register masuk pada 15 haribulan,senang cerita Rabu lepas.Lepas register ada taklimat,dengar taklimat sampai habis,tengah hari gua gerak balik.Dalam otak gua masa tu,satu je yang terlintas sebab gua tengok kertas program."Gua kena setelkan perihal kerja gua dulu",tu yang terlintas kat kepala gua.

Balik rumah,gua terus lincah buat satu surat resign.Siap suart tu,gua suruh adik gua pergi print memandangkan rumah gua takde printer.Siap printdengan pantas gua memandu terus ketempat yang gua ingin tuju.Gua pun jumpalah dengan gua punya boss.

"Aiyaa...apa pasal lu mau resign..."tanya boss gua.

"U tak happy ka kerja sini..."sambung boss gua lagi.

"tak boss...bukan macam tu...gua happy kerja sini,cuma gua mau sambung study dulu."jawab gua dengan satu nafas.

"Owh...tu macam ka...ok lah kalau macam tu..."balas boss gua simple.

"Nanti barang-barang U pulang balik ya..."kata boss gua.

"Barang apa boss"tanya gua untuk kepastian.

"Itu company handbook,tag dan apa lagi..."kata boss gua teragak-agak.

"Rasa-rasa I la boss,tu saja kot..."balas gua dengan selamba.

"ok...nanti U pulang sebelum pukul 6..."boss gua cakap.

"Ok boss..."jawab gua ringkas.

Setel proses hantar surat resign dan pemulangan barang,gua balik rumah.

16 haribulan,bermula lah minggu orientasi di pusat pengajian gua yang paling latest.




BERSAMBUNG...

No comments: