Monday, March 22, 2010

Rock Star!!!

Lu pernah dengar tak orang cakap,"bila rockstar mati,barang-barang yang diorang tinggal semakin bernilai".Lu pernah dengar tak?

Kalau tak silap gua,bukan rockstar saja malah semua artis.Tengok Micheal Jackson.Masa Micheal Jackson ni hidup macam-macam dakwaan yang dia kena.Cabul,cubaan membunuh dan beberapa lagi yang gua pun dah tak ingat.Tapi lepas mamat ni mati,sarung tangan dia yang kilat-kilat tu pun jadi barang auction.

Lepas tu lu tengok pulak Marilyn Monroe.Sampai dah mati pun,tapak sebelah kubur minah ni jadi barang lelong.Artis lain pun sama jugak.Sampai ada yang gua baca kat surat khabar,dia punya serpihan kuku pun ada yang nak lelong.

Gua tak tahu.Dalam hal-hal macam ni,siapa yang nak di persalahkan.Nak salahkan orang yang jual,tak boleh jugak.Kalau diorang tak jual barang-barang macam tu,macam mana diorang nak cari duit buat isi perut.Nak salahkan peminat,boleh jadi jugak.Sebab diorang ni taksub sangat dengan artis-artis pujaan diorang.

Nasihat gua untuk band-band yang indie kat luar sana,kalau nak lu orang punya album dapat platinum baik lu orang bunuh diri cepat-cepat.Kalau semua ahli band mati lagi tinggi nilai komersial tu.Kalau lu nak tengok cara rock star mati,lu try tengok movie ni.



Amacam?Ada berani??

No comments: