Saturday, June 12, 2010

Ni bukan cerita kedai kopi (Part 2)

...Sabtu lepas(5 Jun 2010),

Konsert yang gua agak tunggu-tunggu untuk tahun ni disebabkan masa konsert kat Bukit Kiara tak dapat turun.Jadi tekad dalam hati untuk rock kat Stadium Larkin.

Jadi buat pertama kali dalam sejarah, Konsert Double Trouble diadakan dalam bentuk tour.Jadi ini merupakan tour Double Trouble ke selatan tanah air.Yearghh."Welcome Home Amy" tertera pada satu sepanduk yang dibawa oleh seorang peminat.

Konsert di mulakan agak lambat,tapi tu tak mematahkan semangat rockers-rockers untuk berdiri di barisan paling hadapan seawal jam 7.30 malam setelah pintu utama di buka.Pintu utama juga di buka lambat menyebabkan terdapat sedikit kekecohan.Ada juga rockers yang ditipu oleh pihak yang tak bertanggungjawab.Ada ke patut diorang jual tiket palsu.Nasib baik yang ditipu pun di benarkan masuk ke dalam stadium.Kalau tak,melepaslah 70 ringgit,harga tiket tu.

Tak di nafikan,konsert ni memang rock.Walaupun keseluruhan konsert nyata Awie lebih bertenaga dari Amy Search.Balada Pemuzik Jalanan,Pelesit Kota,Pawana,Misteri Mimpi Syakila,Nurnilam Sari(Walaupun suara Awie tak sampai).Jumlah kesemua lagu yang di mainkan lebih kurang 30 buah lagu termasuk lagu-lagu yang di bawa secara medley.Selain penghormatan untuk Ronnie James Dio,Holy Diver turut di persembahkan.Lagu penutup acara,Rock n Roll punya suka...Memang rock!!

Isnin(7 Jun),

Gua bertolak dari rumah jam 6.50 pagi menuju ke lokasi perjumpaan gua dengan seorang guru yang mengajar di sebuah sekolah swasta,untuk ekspedisi pendakian di Gunung Nuang,Hulu Langat.Gua bertolak menaiki bas persiaran yang disewa khas untuk membawa rombongan 20 orang pelajar dan 4 orang guru termasuk guru yang gua sebut tadi.

Tak banyak yang dilakukan sebaik sahaja sampai di kawasan pendaftaran selain melakukan pendaftaran,sewa chalet dan dorm.Bagi gua kalau bab-bab masuk hutan ni lagi thrill kalau camping berbanding sewa chalet.Mana feel kalau masuk hutan tapi tidur atas tilam.

Selasa(8 Jun),

Ekspedisi pendakian dimulakan seawal jam 8 pagi.Ini pengalaman gua yang pertama untuk bawak budak-budak sekolah masuk hutan.Tak masuk akal langsung nak bawak budak-budak masuk hutan tanpa sebarang sebab.Memang mencabar untuk bawak budak-budak ni,sebab macam-macam karenah.Gua agak kecewa sebab tak semua 20 orang pelajar tu sampai puncak.Tak silap gua,separuh je yang sampai puncak.

Gambar no 5 tu,awan dah sama level dengan gua.Muka-muka yang sampai puncak kat gambar no 6.Biasalah,beginner mesti ada yang tak larat punya.Perjalanan turun pecah 2 group sebab group yang lagi satu,semua tak sampai puncak.Jadi diorang turun dulu dan sampai di kawasan chalet jam 8 malam.Gua dan yang lain sampai jam 1 pagi disebabkan beberapa masalah.Ni jugak pengalaman gua yang pertama jalam dalam hutan selama 17 jam.Thrill beb.Sampai kat bawah,gua rilek-rilek kejap lepas tu naik chalet terus tido sebab lepak tahap dewa punye.

Rabu(8 Jun),

Bangun pagi,terus berkemas untuk pulang dan destinasi selepas ini adalah ke Shah Alam untuk lepak bersama-sama rakan-rakan seperjuangan yang lama.Rakan-rakan yang satu ketika dulu pernah berjuang di Unit Interaksi Tahanan Mental, Segamat.Pengalaman yang bai gua cukup rare.Mana taknya,gua dah la tinggal kat hujung selatan tanah air dan untuk bertemu dengan rakan-rakan seperjuangan adalah benda yang rare bagi gua.Seronok memang seronok.Lagi-lagi bila ada yang dah mulakan karier mereka.Gua??Masih tetap seorang rockers.

Khamis(9 Jun),

Hari untuk berehat seketika setelah melakukan aktiviti-aktiviti yang memenatkan.Gua bertolak pulang ke JB jam 10.30 malam.Pak Cik yang bawak bas malam tu memang rock.Baik punya cilok!!Sampai JB lebih kurang pukul 2.45 pagi.Satu pengalaman yang agak menyeronokkan dan baru bagi gua.Memang rock!!!

p/s : terima kasih kepada cikgu-cikgu Sekolah Sri Utama yang terlibat menganjurkan aktiviti-aktiviti seperti ini.Terima kasih daun keladi,lain kali ajaklah gua lagi...