Friday, July 17, 2009

Gambar ni tak de kena mengena langsung...Betul!!!



Dah dekat 2 bulan aku masih mencari-cari lagi kerja yang sesuai dengan jiwa aku..jiwa yang biasa-biasa je dan tak memberontak sangat...tapi masih ada lagi perasaan anti-kerajaan...bukan tak suka dengan Barisan Nasional,cuma tak suka pada sistem yang di guna pakai...dan aku juga bukan penyokong kepada mana-mana parti politik kat Malaysia ni...sebab...POLITIK ITU KOTOR!!!

Aku ingat lagi cerita kutu-kutu tahun lepas...

"Wei,jom ar kita sokong PAS..."kata seorang daripada kutu-kutu di situ.

"Aku tak minat politik ar...sori..."jawab aku ringkas.

"Tak de...bukannya kita sokong gila babi pun..."kata kutu yang cuba meyakinkan aku untuk menceburkan diri dalam dunia politik ini.

"Abis tu?"tanya aku.

"Kan diorang nak cetak duit sendiri...lepas tu diorang nak agihkan RM 10,000 pada orang-orang miskin yang sokong PAS.."kutu tu tetap cuba meyakinkan aku.

"Kalau kita sokong,kita dapat RM 10,000 ape...tak payah kerja susah-susah...sokong PAS je..."terang kutu tu lagi.

"A'ah..betul gak cakap kau tu...hahahaha..."aku menyampuk lepas tu ketawa berdekah-dekah...aku ingat,pontianak pun kalah..

Gila apa?sape dalam dunia ni nak bagi RM 10,000 senang-senang macam tu je...kalau betul PAS nak bagi aku sejumlah duit tu,aku sanggup...korang?

p/s :gambar kat atas tak de kena mengena dengan cerita ni...tapi aku suka gambar ni...betul dude..tak tipu...

No comments: